IT-tiimisi investoinnin tuottoprosentin maksimointi
Ennen kuin as-a-service -malli tuli yleisesti käyttöön, IT-johtajien rooli yritysteknologian tutkimisessa ja valitsemisessa oli työläämpi. Koska taloudellisen päätöksen painoarvo oli suuri, IT-tiimi käytti yleensä valtavasti aikaa eri tuotteiden teknisten tietojen tutkimiseen. Yritysten vastuulla oli tehdä oikea päätös ja olla varmoja siitä, että ne voivat hallita ja ylläpitää teknologioita talon sisäisesti. Tähän prosessiin käytetty pitkä aika merkitsi sitä, että It-osastolla oli maine suurena kulueränä.
Kiireisillä IT-johtajilla on nyt haaste sovittaa perinteiset työympäristönsä uusiin haasteisiin, kuten hybridityöskentelyyn. Heillä on entistäkin vähemmän aikaa tähän hankintaprosessiin ja samalla entistä suuremmat ja monimutkaisemmat vaatimukset niihin.
As-a-service -ratkaisujen ansiosta hankintaprosessissa on vähemmän painetta, sillä ratkaisun suorituskyky ja ylläpito on toimeksisaajan vastuulla. Organisaatiot yksinkertaisesti ostavat teknologian tarjoamia ominaisuuksia. Yritysjohtajat voivat olla varmoja siitä, että IT-tiimit investoivat vähemmän aikaa ja resursseja laitteiden ja teknologioiden monimutkaiseen hallintaan ja enemmän aikaa varmistaakseen, että ratkaisu tuottaa investoinnin tuottoprosentin ja työntekijät käyttävät sitä tavalla, joka hyödyntää kaikkia sen etuja.
Siirtyminen hybridityöskentelyyn viime vuosina on osoittanut, että on tärkeää pystyä sopeutumaan nopeasti ja hankkimaan tai skaalaamaan ominaisuuksia siirtymisen vaatimusten tueksi. As-a-service -ratkaisut tarjoavat mahdollisuuden investoida teknologioihin, jotka auttavat organisaatiota parantamaan tarjontaansa ja kehittämään tulevaisuuttaan tarvitsematta huolehtia siitä, pystyvätkö ne hallitsemaan niitä. Kun näihin malleihin yhdistetään as-a-service -mallien usein tarjoama taloudellinen turvallisuus ja joustavuus mukauttaa palveluja tarpeen mukaan, ne tarjoavat johtajille älykkään tavan pienentää nopeasti muuttuvien tilanteiden riskiä.