Tulostus yhteisöpalveluna
Tämän päivän kuluttajat haluavat elää vastuullisesti ja hyödyntää erilaisia yhteisiä palveluita. Jakamistalous tarjoaa palveluja tarjoavalle yritykselle mahdollisuuden tarjota omia resurssejaan myös sidosryhmilleen.
Greta Thunbergin Fridays for Future -liike, kuluttajien tietoisuuden lisääntyminen ja Euroopan parlamenttivaalien yli pyyhkäissyt vihreä aalto osoittavat, että kestävästä kehityksestä on tulossa voima, joka ohjaa käsityksiämme hallituksista ja maailmanlaajuisista brändeistä sekä muokkaa niihin kohdistuvia odotuksia. Emme tahdo niiden olevan ainoastaan vähemmän haitallisia, vaan tahdomme, että ne toimivat suunnannäyttäjinä, jotka pyrkivät jättämään turvallisemman maailma tuleville sukupolville.
Tämä on kolmesta esitetystä tavasta monitahoisin, sillä se vaatii kestävän kehityksen kriteerien sisällyttämistä liiketoimintastrategiaan. Yritysten on arvioitava tuotteidensa ja liiketoimintansa kokonaisvaikutukset ympäristölle ja yhteiskunnalle. Voit aloittaa pohtimalla, missä kohdin yrityksesi toimintatapoja on mahdollista uudistaa, mitä muutoksia voit ylipäätään tehdä pienentääksesi hiilijalanjälkeäsi, ja mitkä ovat niin sanottuja ”helppoja voittoja” joista on hyvä lähteä liikkeelle?
Olit sitten ostamassa toimistolle uusia tietokoneita tai etsimässä uutta toimittajaa, pohdi asioita vastuullisuuden kannalta. Kuinka voit tehdä hiilijalanjälkeä pienentävistä päätöksistä osan yrityksesi kustannussäästöstrategiaa? Se, että valot muistetaan sammuttaa toimistolta lähtiessä on hyvä alku, mutta kun hankit lisäksi energiatehokkaita lamppuja, ovat toimintasi tulokset pitkällä aikavälillä vieläkin merkittävämpiä.
Varmista siis, että ajattelet riittävän laajasti, etkä keskity pelkästään yrityksen yksittäisiin palveluihin ja tuotteisiin. Tee kestävästä kehityksestä merkityksellinen asia kaikille yrityksesi jäsenille, jotta kaikkia liiketoiminnallisia päätöksiä katsottaisiin jatkossa kestävän kehityksen linssin läpi.
Jos haluat käsitellä kestävän kehityksen haasteita yrityksesi rajojen ylitse, tarkastele strategisia kumppaneita ja toimialan yhteistyökumppaneita. Yhteistyön tekeminen sellaisen yrityksen kanssa, joka jakaa oman yrityksesi arvot voi olla äärimmäisen hyvä innovaatioiden ja uusien mahdollisuuksien lähde. Yhteistyön voimin voit jakaa viestisi uudelle, samalla aaltopituudella olevalle yleisölle vahvan ja luotettavan kumppanin tuella.
Keväällä osallistuimme ajankohtaiseen keskusteluun miettimällä, mitä kestävän kehityksen tavoitteet tarkoittavat yrityksen toiminnassa ja miten yhteistyötä eri toimijoiden välillä voidaan kehittää tulevaisuudessa. Yhteistyöllä on todella merkitystä, kun halutaan tehdä isoja muutoksia.
Uskon, että mitä toimialan yhteistyökumppaneihin tulee, meidän on laitettava erimielisyytemme syrjään ja lopetettava kilpailijoiden välisestä yhteistyöstä murehtiminen. Ensimmäinen askel merkittävään muutokseen on avoin keskustelu haasteista, joita yritykset kohtaavat.
Yksi tärkeimmistä rooleista, jossa yritys voi yhteiskunnassa toimia on olla eräänlainen kanava muutokselle ja kyky voimaannuttaa kuluttajia heidän taistossaan kohti vastuullisempaa maailmaa. Muutoksen kiihdyttämistä sekä yrityksen sisällä että sen ulkopuolella voi edistää luomalla mukaansatempaavan tarinan, tekemällä rohkeita sitoumuksia ja puolustamalla niitä äänekkäästi.
On olemassa lukemattomia tapoja, joilla yritykset voivat inspiroida muutosta: ne voivat luoda vastuullisuutta tukevia innovatiivisia tuotteita, käyttää apuna johtavaa asemaansa puhuessaan yhteiskuntaan vaikuttavista asioista ja antaa äänen niille, joiden on vaikea tulla kuulluksi.
Me Canonilla olemme erittäin ylpeitä tukemistamme projekteista ja käynnistämistämme aloitteista Imaging for Good -projektista aina kiertotalousohjelmaan. Me uskomme todella, että kuvantaminen voi toimia kipinänä sosiaaliselle muutokselle. Kerromme tästä lisää verkkosivuillamme.
#responsiblebusiness
#photosforchange
Kirjoittaja
Tämän päivän kuluttajat haluavat elää vastuullisesti ja hyödyntää erilaisia yhteisiä palveluita. Jakamistalous tarjoaa palveluja tarjoavalle yritykselle mahdollisuuden tarjota omia resurssejaan myös sidosryhmilleen.
Keskittämällä ulkoistetut tulostustyöt Canon Pointiin säästät aikaa ja resursseja sekä vähennät tulostuskustannuksia ja jätteen määrää, sillä voit tuottaa printtimateriaaleja juuri sen verran kuin kulloinkin tarvitset.
Päästökompensointi on uusi tapamme vaikuttaa hiilineutraalin toimistoympäristön toteutumiseen. Autamme asiakastamme neutraloimaan tulostamisesta syntyvät päästöt palvelumme kautta.
Vastuullisuus, kestävä kehitys ja eettisyys nousevat yhä useammin esiin, kun puhutaan yritysten toiminnasta.
Kestävä kehitys ja ilmastonmuutos ovat kaksi tämän päivän kuumimmista puheenaiheista. Vaikka kestävän kehityksen mukaisten tuotteiden ja elintapojen suosimisen syy on yleensä eettinen ja moraalinen, kestävien työtapojen omaksumiseen on myös käytännöllisiä liiketoimintaa edistäviä syitä.
Haluamme kehittää ja tuottaa tulostusteknologiaa ja -palveluja vastuullisella ja kestävällä tavalla.