Suoramainonnan painatus
Saavuta tehokas vaikutus pienin kustannuksin. Tulosta pieniä määriä taloudellisesti ja kohdista mainonta entistä paremmin.
Tutustu printtimedian mahdollisuuksiin digitalisoituvassa maailmassa
Luottamus on minkä tahansa suhteen perusta – niin myös tuotemerkin ja kuluttajan välillä. Viime aikoina tämän suhteen lujuutta on koetellut kuluttajien kasvava epäluottamus digitaalisiin palveluihin.
Heinäkuun 2018 lopussa Facebookin osakkeen arvo laski 19 % yhdessä vuorokaudessa, mikä tarkoitti 119 miljardin dollarin markkina-arvon laskua ja samalla suurinta koskaan yhdessä vuorokaudessa tapahtunutta yhtiön arvon romahdusta. Euroopassa kolme miljoonaa käyttäjää hylkäsi maailman suosituimman yhteisöpalvelun. Syynä oli Cambridge Analytican skandaali, jossa 50 miljoonan Facebook-profiilin tietoja käytettiin salaa ja ilman käyttäjien suostumusta.
Farhad Manjoo toteaa artikkelissaan New York Timesissa(1): "vielä 10 vuotta sitten vallalla ollut huikea innostus älypuhelimia ja yhteisöpalveluita kohtaan on hälvennyt, koska nyt niihin yhdistivät tietojen väärinkäyttö ja tunkeilevat mainokset."
Farhad Manjoo jatkaa: "Yhteiskuntana emme ole vielä täysin ymmärtäneet näiden laitteiden ja palveluiden saamaa otetta jokapäiväisestä elämästämme. Eikä meillä ole kovinkaan monia tapoja rajoittaa sitä."
Markkinoijat ovat hyvin tietoisia tästä kuluttajien muuttuneesta ajattelutavasta. Digitaaliset kanavat eivät enää yksinään riitä kohdistetussa markkinoinnissa. Painettu kuva ja teksti luovat tuotemerkin ja kuluttajan välille vahvemman siteen kuin vastaava digitaalinen sisältö, joten myyjien ja markkinoijien kannattaa täydentää digitarjontaansa printtimedialla.
Luottamus vahvistaa asiakkaan tunnesidettä, joten printtimedialla on edelleen tärkeä asema markkinoinnissa. Marketing Sherpan (2) kyselytutkimuksen mukaan printtimedia on edelleen kuluttajien mielestä luotetuin mainoskanava:
Kyselyn hännillä olivat verkossa julkaistavat ponnahdusmainokset.
Digiväsymys on selkeästi havaittava ilmiö, ja kuluttajat ovat palaamassa printtimedian pariin. Digitaalisen sisällön käyttämiseen liittyvät erilaiset esiin ponnahtavat ilmoitukset, avautuvat välilehdet, häiritseväksi koetut mainokset ja hyperlinkit, jotka vievät lukijan pois varsinaisesta sisällöstä. Printtimedian puolestaan koetaan parantavan keskittymistä ja tehostavan tiedonsaantia. Nämä ovat mainoskampanjan onnistumisen kannalta merkittäviä tekijöitä, jotka on huomioitava jo markkinoinnin suunnitteluvaiheessa.
Printtimediaa ja digipalveluita ei kannata täysin erottaa toisistaan, sillä niiden yhdistäminen tarjoaa merkittäviä etuja.
Printtimediaa ja digipalveluita ei kuitenkaan kannata täysin erottaa toisistaan, sillä niiden yhdistäminen tarjoaa merkittäviä etuja. Markkinoijille on täysin selvää, että tehokas markkinointi edellyttää markkinoinnin kohdistamista kuluttajan profiilin mukaisesti. Yhtä lailla selvää on myös, että tiedot kuluttajasta on hankittava toimialaa koskevien säädöksien sallimin keinoin.
Printtimedialla on kyky vahvistaa kuluttajan luottamusta ja sitoutumista tuotemerkkiin. Digitaalisen sisällön vahvuus puolestaan on sen mukautettavuus kuluttajan henkilökohtaisiin tottumuksiin ja mieltymyksiin. Yhdistämällä printtimedian ja digipalvelut voidaan luoda innovatiivisia, tietylle kuluttajaryhmälle kohdistettuja mainoskampanjoita.
Markkinoijille onkin tarjolla uusia kiinnostavia mahdollisuuksia. Printtimedia on ollut käytössä markkinoinnissa alusta alkaen, digipalvelut puolestaan ovat verrattain uusi keksintö, jolla kuitenkin on ollut merkittävä vaikutus markkinointiviestinnän kehitykseen.
Ohjelmallisen tulostuksen kaltaiset innovatiiviset konseptit auttavat markkinoijia yhdistämään printtimedian ja digipalvelut täysin uudenlaiseksi kokonaisuudeksi. Keräämällä dataa kuluttajien reaktioista suoramainontaan, esitteisiin, tuoteluetteloihin ja asiakaslehtiin, tuotemerkkien markkinointia voidaan kohdistaa tavalla, joka sekä vahvistaa tuotemerkkiuskollisuutta että lisää myyntiä.
Kirjoittaja
Saavuta tehokas vaikutus pienin kustannuksin. Tulosta pieniä määriä taloudellisesti ja kohdista mainonta entistä paremmin.
Uudista liiketoimintaasi ja vastaa markkinoiden muuttuviin vaatimuksiin strategisten tietojen, työkalujen ja koulutuksen avulla.
Innovatiiviset painoratkaisut tarjoavat entistä dynaamisempaa ja kustannustehokkaampaa aikakauslehtipainatusta ja edistävät lukijoiden sitoutumista.
Katso miten printti voi uudistaa monikanavaiset mainoskampanjat digiuupumuksen aikakaudella.
Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin mullistaneet ohjelmalliset innovaatiot muuttavat nyt myös käsityksemme tulostamisesta. Katso miten voit hyödyntää niitä.
Erotu kilpailijoista ja kasvata liiketoimintaa uusien digitaalisten painoteknologioiden avulla.