ENGIE on maailmanlaajuinen energia-alan toimija ja energiamurroksen edelläkävijä. Yhtiö toimii 31 maassa, ja sillä on lähes 100 000 työntekijää. ENGIE Netherlands Retail on Alankomaiden B2C-markkinoiden energiantoimittaja, joka auttaa asiakkaita ottamaan seuraavan askeleen vastuullisen kehityksen tiellä tarjoamalla heille tietoa ja henkilökohtaista, merkityksellistä neuvontaa koko asiakkuuden ajan.
ENGIE muuttaa asiakasviestintäänsä Canonin avulla
Tavoite
ENGIE halusi ratkaisun jolla yksinkertaistetaan ja keskitetään dokumenttien hallintaprosesseja ja samanaikaisesti nopeutetaan ja sujuvoitetaan tapaa jolla viestinnässä käytettävä dokumentteja voidaan muuttaa.
Haaste
Aikaisemmat dokumenttien työnkulut perustuivat useisiin vanhoihin järjestelmiin. Tästä aiheutui merkittävä taakka IT osastolle ja viestinnän muutosten tekemisen jähmeä ja aikaavievä prosessi.
Toimintatapa
Yhteistyössä Canonin kanssa toteutettiin uusi dokumenttien tulostusjärjestelmä integroimalla uusi keskitetty viestintäratkaisu olemassaoleviin ENGIEn järjestelmiin.
Miksi Canon?
Yhteistyökumppanikseen ENGIE valitsi projektin Canonin, koska
- Canonilla on vuosikymmenten kokemus monimutkaisten projektien toteutuksesta joihin liittyy vanhojen ratkaisujen integrointia ja orkestrointia.
- Canon pystyy toimimaan joustavasti myös projektin vaatimusten muuttuessa.
- Canonin konsultoiva tapa toimia varmistaa, että kumppanien liiketoiminnan tarpeet tulevat kokonaisratkaisua laadittaessa ymmärretyiksi.
Toimintatapa
Täysin integroitu asiakasviestintä
Canon paransi ENGIE-energiayhtiön tiedonkulkua toteuttamalla kokonaisvaltaisen ja räätälöidyn dokumentinhallinnan ratkaisun.
Edut
ENGIE oli havainnut, että viestinnän dokumenttien sisällön ja ulkoasun muuttamiseen kului liikaa aikaa ja oli kallista. Lisäksi dokumenttien laajemman hallintainfrastruktuurin ylläpitoon tarvittiin merkittävästi IT-resursseja. Canonin asiakasviestintäratkaisun avulla ENGIE onnistui viestinnän hallintaan liittyvän työmäärän vähentämisessä.
Muut tuotteet ja ratkaisut
Lue lisää…
Asiakasviestintä
Auta asiakkaitasi erottumaan edukseen.
Dokumenttituotannon automaatio
Automatisoi ja keskitä liiketoimintakriittisten dokumenttien tuotanto.
Quadient Inspire
Luo, hallitse ja toteuta asiakasviestintää saumattomasti kaikissa kanavissa.
Therefore
Nopeuta ja tehosta tiedonkulkua, paranna tietoturvaa ja hallitse dokumentteja mistä ja milloin vain.
Lue lisää
Asiakaskokemuksen parantaminen digitoinnin myötä
Monikansallinen energiayhtiö tarvitsi apua valtavien paperivirtojen ja asiakaskokemuksen optimointiin.
Raportti: Viestinnän optimointi asiakaskeskeiseksi
Muunna tekninen ja taktinen lähestymistapa hyväksi asiakaskokemukseksi