ENGIE muuttaa asiakasviestintäänsä Canonin avulla

Canonin kanssa ENGIE lähti yhteistyöhön saadakseen dokumenttien hallintansa järkevälle ja joustavalle pohjalle osana strategista siirtymistä kohti kaikkia kanavia hyödyntävää asiakasviestintää.

ENGIE on maailmanlaajuinen energia-alan toimija ja energiamurroksen edelläkävijä. Yhtiö toimii 31 maassa, ja sillä on lähes 100 000 työntekijää. ENGIE Netherlands Retail on Alankomaiden B2C-markkinoiden energiantoimittaja, joka auttaa asiakkaita ottamaan seuraavan askeleen vastuullisen kehityksen tiellä tarjoamalla heille tietoa ja henkilökohtaista, merkityksellistä neuvontaa koko asiakkuuden ajan.

Tavoite

ENGIE halusi ratkaisun jolla yksinkertaistetaan ja keskitetään dokumenttien hallintaprosesseja ja samanaikaisesti nopeutetaan ja sujuvoitetaan tapaa jolla viestinnässä käytettävä dokumentteja voidaan muuttaa.

Haaste

Aikaisemmat dokumenttien työnkulut perustuivat useisiin vanhoihin järjestelmiin. Tästä aiheutui merkittävä taakka IT osastolle ja viestinnän muutosten tekemisen jähmeä ja aikaavievä prosessi.

Toimintatapa

Yhteistyössä Canonin kanssa toteutettiin uusi dokumenttien tulostusjärjestelmä integroimalla uusi keskitetty viestintäratkaisu olemassaoleviin ENGIEn järjestelmiin.

Miksi Canon?

Yhteistyökumppanikseen ENGIE valitsi projektin Canonin, koska

  • Canonilla on vuosikymmenten kokemus monimutkaisten projektien toteutuksesta joihin liittyy vanhojen ratkaisujen integrointia ja orkestrointia.
  • Canon pystyy toimimaan joustavasti myös projektin vaatimusten muuttuessa.
  • Canonin konsultoiva tapa toimia varmistaa, että kumppanien liiketoiminnan tarpeet tulevat kokonaisratkaisua laadittaessa ymmärretyiksi.

silmälasipäinen nainen katsoo näyttöä

Toimintatapa

Täysin integroitu asiakasviestintä

Canon paransi ENGIE-energiayhtiön tiedonkulkua toteuttamalla kokonaisvaltaisen ja räätälöidyn dokumentinhallinnan ratkaisun.

Keskitetty asiakasviestintä

Ennen uuteen järjestelmään siirtymistä dokumentteja muokattiin ja hallinnoitiin useilla eri ratkaisuilla, joten tarve alustojen yhdistämiseen oli olemassa.

Monikanavainen asiakasviestintä

Kun monikanavainen asiakasviestintäratkaisu otettiin käyttöön markkinoinnin tehokkuus laski kustannuksia. Tämän johdosta voitiin hyödyntää myös paperia viestintäkanavana asiakkaille.

Ratkaisu joka on kestävä tulevaisuudessakin

Integroimalla viestinnän ratkaisut niin, että ne toimivat saumattomasti yhteen, Canon auttoi ENGIE-energiayhtiötä rakentamaan vankan perustan joustavalle ja kehittyvälle ratkaisujen sekä palvelujen ekosysteemille.

mies käyttää tablettia pimeässä

Edut

ENGIE oli havainnut, että viestinnän dokumenttien sisällön ja ulkoasun muuttamiseen kului liikaa aikaa ja oli kallista. Lisäksi dokumenttien laajemman hallintainfrastruktuurin ylläpitoon tarvittiin merkittävästi IT-resursseja. Canonin asiakasviestintäratkaisun avulla ENGIE onnistui viestinnän hallintaan liittyvän työmäärän vähentämisessä.

Dynaaminen viestintä

Uuden järjestelmän myötä ENGIE:n markkinointihenkilöstö pystyy tekemään asiakasviestintädokumentteihin kaikki tarvittavat muokkauksia ja sisällyttämään ne asiakasviestintään oikeilla työnkuluilla.

Pienemmät kustannukset

Automatisoimalla ja integroimalla asiakirjojen työnkulut ENGIE vähentää tulostetun viestinnän tuottamisesta ja jakelusta aiheutuvia kustannuksia.

Vähemmän IT-kuormitusta

IT-tiimin ei tarvitse enää taistella viestinnän tulostamiseen liittyneen, useita vanhoja järjestelmiä käsittäneen ratkaisun epäjohdonmukaisuuksien ja hajanaisuuden kanssa.

Muut tuotteet ja ratkaisut

Lue lisää…

Asiakasviestintä

Auta asiakkaitasi erottumaan edukseen.

Dokumenttituotannon automaatio

Automatisoi ja keskitä liiketoimintakriittisten dokumenttien tuotanto.

Quadient Inspire

Luo, hallitse ja toteuta asiakasviestintää saumattomasti kaikissa kanavissa.

Therefore

Nopeuta ja tehosta tiedonkulkua, paranna tietoturvaa ja hallitse dokumentteja mistä ja milloin vain.

Lue lisää

Asiakaskokemuksen parantaminen digitoinnin myötä

Monikansallinen energiayhtiö tarvitsi apua valtavien paperivirtojen ja asiakaskokemuksen optimointiin.

Raportti: Viestinnän optimointi asiakaskeskeiseksi

Muunna tekninen ja taktinen lähestymistapa hyväksi asiakaskokemukseksi

Keskustele asiantuntijoiden kanssa