Sarin matka Canonilla
Sarin työura Canonilla alkoi piirisihteerin työssä Jyväskylän aluekonttorissa. Työhön sisältyi paljon monipuolisia tehtäviä kahvinkeitosta tarvikemyyntiin ja tarjousten puhtaaksikirjoitusta Canon AP-1500 -kirjoituskoneella. Myös asiakaspalvelu sekä puhelimitse että kasvotusten kivijalkamyymälässä oli isossa roolissa.
“Sieltä kävi ihan kadulta asiakkaita ostamassa tavaraa käteisellä”, Sari muistelee.
“Työn koordinoiminen teknikoille vei valtaosan työpäivästä. Meillä oli yksi pääte, jossa oli huollon keikkajärjestelmä, mutta automaatioista ei ollut tietoakaan. Kaikki myynnit ja huoltokutsut hoidettiin käsilähetteillä ja keikkakirjoilla. Työnteko oli todella erilaista 35 vuotta sitten”, Sari taustoittaa.
Sarin Canon-uraan mahtuu erilaisia tehtäviä, mutta pääpaino on aina pysynyt laite- ja ratkaisumyynnin sopimushallinnossa. Asiakaspalvelu on aina kuulunut Sarin työnkuvaan, ja se on ollut hänelle mieluisa osa työtä. Myös järjestelmällisyys, kehittäminen ja kouluttaminen kuuluvat Sarin vahvuuksiin.
“Minussa asuu pieni kansakouluopettaja”, Sari naurahtaa. “Osaan esittää asiat ymmärrettävästi ja rakenteellisesti oikein, jolloin niiden omaksuminen on helppoa.”