”ISO/IEC 20000-1:2018 -sertifiointi vahvistaa kykyämme tarjota asiakkaillemme Suomen parasta palvelua ja tukea myös heidän liiketoimintaansa tehokkaimmalla mahdollisella tavalla. Standardin mukainen palvelu varmistaa palveluiden korkean laadun sekä lisää asiakkaalle tuotettavaa arvoa. Sertifioinnin myötä asiakkaalle avautuu laajempi näkyvyys toimintaamme ja tuo mielenrauhaa, kun asiakkaat voivat luottaa auditoituihin palveluihimme entistäkin paremmin”, kuvaa Canon Oy:n toimitusjohtaja Harry Nyström.
Palvelunhallintajärjestelmä osoittaa Canon Oy:n sitoutumisen palveluiden suunnitteluun, käyttöönottoon, toimittamiseen ja jatkuvaan parantamiseen. Lisäksi se tukee palvelun elinkaarenhallintaa täyttäen sekä sovitut standardin että asiakkaan vaatimukset. Palvelunhallintajärjestelmän tarkoitus on tuottaa arvoa asiakkaille, käyttäjille sekä palvelua toimittavalle organisaatiolle.
”Standardin mukainen toiminta vähentää palvelupoikkeamia ja -virheitä varmistaen samalla palvelun jatkuvuuden ja saatavuuden myös mahdollisten poikkeamien aikana. Suomessa ei ole toista ISO/IEC 20000-1-sertifioitua yritystä tällä toimialalla, ja tietojemme mukaan sertifikaatti on toimialallamme Euroopankin laajuisesti ainutlaatuinen”, Canon Oy:n palvelujohtaja Pertti Karimo kertoo.
Standardin vaatimukset ovat myös linjassa Canonin käyttämien ITIL-prosessikehyksen käytäntöjen kanssa ja palvelu toimitetaan Canonilla voimassa olevien ISO 9001-, ISO 14000- ja ISO/IEC 27001- standardien vaatimusten mukaisesti. ”ISO/IEC 20000-1:2018 -sertifikaatin vaatimukset kattavat myös käyttämiemme alihankkijoiden palvelut, mikä tarkoittaa tehokasta palveluiden laatuseurantaa myös jatkossa”, toteaa Canon Oy:n asiantuntijapalveluiden johtaja Petri Välimäki.
Lisätietoja:
Canon Oy
Pertti Karimo, etunimi.sukunimi@canon.fi
Petri Välimäki, etunimi.sukunimi@canon.fi