Canon vie Colorado M -sarjan UVgel-suurkuvatulostimien ominaisuudet uudelle tasolle uusien innovaatioiden avulla

Maailmanlaajuisesti menestyneen, viime vuonna julkaistun Colorado M -sarjan 1,6 m:n rullalta rullalle -tulostimen (vaihtoehtona myös valkoinen UVgel-muste1) innoittamana Canon kasvattaa nyt M-sarjan houkuttelevuutta uusilla innovaatioilla. Näiden parannusten ansiosta sekä nykyisille että uusille asiakkaille on tarjolla entistä useampia printti-sovellusvaihtoehtoja ja mahdollisuus valloittaa uusia markkinasegmenttejä, kuten pakkauspainaminen ja teollinen tulostaminen.

• FLXture-teknologia luo suurkuvatulosteisiin mikrotekstuurin, jonka avulla tulosteisiin voidaan tuottaa hienovaraisia pintakuvioita.

• UVgel Packaging Factory auttaa luomaan vaikuttavia taivekartonkipakkauksia vähittäismyynti-, kulutus- ja ylellisyystuotteille.

• Canon Colorado M -sarja julkaistiin viime vuonna. Modulaarinen 1,6 m:n rullalta rullalle -tulostin tarjoaa mahdollisuuden käyttää tulostamisessa valkoista UVgel-mustetta.

Uusi FLXture-mikroteksturointi tehosteiden tulostamiseen
Yksi Colorado M -sarjan tulostimien uusista ominaisuuksista on FLXture, viiden mustekerroksen tulostusteknologia, joka loihtii hienovaraisia yksityiskohtia suurkuvatulostepintoihin ja jäljittelee samalla materiaalien, kuten puun ja nahan, ylellistä tuntua. PRISMAguide XL -ohjelmistolla voidaan luoda helppokäyttöisiä ”reseptejä” luoviin tulostussovelluksiin, jolloin ohjelmisto valmistelee UVgel-mustekerrokset älykkäästi tulostamista varten. Onpa kyseessä sitten hienovarainen taustakuviointi, tyylikkäät kohokirjaimet tai kuvan osan korostaminen laatutuotteen pakkauksessa, etiketissä tai muussa tuotteessa, FLXture-teknologia auttaa tekemään tulosteista houkuttelevampia ilman monimutkaisia materiaaliyhdistelmiä. Sekä uudet että nykyiset käyttäjät voivat saada FLXturen käyttöönsä Colorado-tulostimen ja PRISMAguide XL -ohjelmiston viimeisimpien ohjelmistopäivitysten yhteydessä.

Uusi UVgel Factory -järjestelmä pakkauksille
Toimijat, jotka etsivät taloudellisesti kannattavaa vaihtoehtoa pakkausten piensarjatulostamisen ulkoistamiselle, sekä tulostuspalveluntarjoajat, jotka haluaisivat laajentaa tarjontaansa pakkaussovelluksien puolelle, hyötyvät erityisesti siitä, että UVgel Packaging Factory laajentaa Colorado-sarjan jo ennestään kattavaa ominaisuusvalikoimaa litolaminoinnin digitaalisella vastineella. UVgel Packaging Factory tuottaa arkeittain kustomoitua lainerimateriaalia, joka laminoidaan aaltopahviin, ja tarjoaa siten tälle monien mahdollisuuksien sektorille digitaalisen tarvepainamisen edut. UVgel Packaging Factoryn avulla voidaan tuottaa vaikuttavia painettuja pakkauksia vähittäismyynti-, kulutus- ja ylellisyystuotteille.

UVgel Packaging Factoryn integroituun järjestelmään kuuluu Colorado M5W -rullalta rullalle suurkuvatulostin, jossa on Fotoba Jumbo Roll -syöttölaite sekä leikkuri ja pinoaja. Laite pystyy käsittelemään jopa 2 000 m:n konerullia litolaminoinnissa käytettävää tulostusmateriaalia ja tuottamaan tunnissa jopa 159 m2 laadukkaita, välittömästi kuivia ja naarmuuntumattomia tulosteita. Colorado M -sarjan FLXfinish+-ominaisuus tarjoaa lisämahdollisuuksia luovaan suunnitteluun, koska se mahdollistaa myös kiiltävien ja mattapintojen yhdistelyn samassa painotuotteessa ilman ylimääräistä lakkausta. Kuten lito-offsetmenetelmällä painetut arkit, myös digitaalisesti esipainetut arkit voidaan käsitellä tavanomaisella litolaminoinnilla. UVgel Packaging Factoryn automaattisuuden ansiosta tulostin voidaan jättää tuotantoon ilman valvontaa. UVgel Packaging Factory on nyt myynnissä EMEA-alueella.

Laajempi materiaalivalikoima maksimoi tuottavuuden
Uusi, entistä parempi Jumbo Roll Interface -liitäntäsarja auttaa maksimoimaan tuottavuuden vähentämällä rullanvaihtotarvetta suurempien töiden yhteydessä. Sen avulla Colorado-tulostin pystyy käsittelemään konerullia tulostusmateriaalista riippumatta, eli esimerkiksi myös läpinäkyviä, teksturoituja, metallinhohtoisia ja tummia tulostusmateriaaleja.

UVgel-teknologian edut teolliseen tulostamiseen
Colorado M -sarjan ja UVgel-teknologian edut ovat nyt saatavilla myös teollisen tulostamisen sovelluksiin. Yksi näistä on mahdollisuus tulostaa näppäinkalvoja kalvokytkimiin, eli tuottaa tulostettuja elektroniikkapiirejä, jotka avaavat ja sulkevat piirin paineen avulla. Koska näppäinkalvot tulostetaan polymeerille, kuten polyesterille tai polykarbonaatille, tulostuksessa käytettävän musteen on oltava kestävää ja elastista delaminoitumisen ehkäisemiseksi. UVgel-muste vastaa erinomaisesti tähän tarpeeseen, koska se on tarpeeksi kestävää, jotta laminointia ei yleensä tarvita ja koska se on suunniteltu riittävän elastiseksi, jotta se ei halkeile joustavalle materiaalille tulostettaessa. Tässä käyttösovelluksessa ei tarvita muita valinnaisia tai lisäominaisuuksia.

Jos haluat lisätietoa Colorado M -sarjasta, vieraile osoitteessa: https://www.canon.fi/business/products/large-format-printers/colorado-m-series/

1. Lähes 90 % asiakkaista on valinnut myös valkoisen musteen Colorado M -sarjan tuotteen hankkiessaan.