Canon onnistui drupa 2024 -messuilla yli odotusten

Canon onnistui drupa 2024 -messuilla osallistamaan asiakkaita ja keräämään kävijöiden mielenkiinnon. Vaikka messukävijöiden määrä laski edellisestä, vuonna 2016 järjestetystä tapahtumasta, Canonin messuosasto tavoitti runsaan joukon sekä nykyisiä että potentiaalisia asiakkaita. Osastomme messuvieraat pääsivät tutustumaan Canonin ja sen yhteistyökumppaneiden uusimpiin tulostusratkaisuihin ja palveluihin, jotka auttavat yrityksiä toimimaan entistä kestävämmällä tavalla.

Canon_drupa 2024_660x372
Canon_drupa 2024_The Power to Move_660x372

Canonin messuosasto drupa 2024 -messuilla.

Vierailijat olivat erittäin kiinnostuneita myös Canonin tulevaisuuden visiosta ja messuosaston Core -alueen immersiiviseen näyttelykokemukseen tutustui yli 6 000 kävijää.

Power to Move
Canon lanseerasi messujen yhteydessä myös uuden Power to Move -kampanjan. Sen avulla yhtiö haluaa näyttää, miten tulosteet vaikuttavat ihmisiin muuttaen maailmaa ja miten Canonin teknologiat, asiantuntemus ja tukipalvelut voivat auttaa yrityksiä kehittymään tulevaisuudessa. Canon demonstroi yhteistyökumppaneidensa kanssa uusimpia teknologioitaan erilaisin esimerkkityönkuluin ja esillä oli sekä kaupallisia tulostusratkaisuja että mainosviestintää. Erityisesti rullasyöttöinen ProStream 2133 ja arkkisyötteinen varioPRINT iX3200 B3 -inkjet olivat kiinnostavia. Yhä useampi painopalveluita tarjoava yritys investoi inkjet-teknologiaan, joten myös Canonin hiljattain julkistamat varioPRINT iX1700- ja B2-tulostekoon varioPRESS iV7-ratkaisut keräsivät runsaasti huomiota (ensimmäiset asennukset Suomeen vuonna 2025).

Useat asiakkaat investoivat myös Canonin imagePRESS V –sarjan ja varioPRINT – sarjan ratkaisuihin, mikä osoittaa, että Canon on säilyttänyt asemansa markkinajohtajana ja monien painopalveluyritysten suosimana digitulostusratkaisuna. Canon on tunnistanut myös suurkuvatulostuksen tarjoamat mahdollisuudet esimerkiksi sisustus-, tapetti- pakkaus- ja taidealan ratkaisuissa. Yhtiö toi messuilla esille tuotevalikoimansa koko laajuudessaan, niin Arizona-, Colorado- ja imagePROGRAF-laitteiden kuin uuden sukupolven colorWAVE- ja plotWAVE-CAD-tulostimien osalta.

Yhteistyön voimannäyte
Messuosastolla vierailijat pääsivät tutustumaan myös moniin Canonin ja sen yhteistyökumppaneiden saavutuksiin. World Unseen -valokuvaprojekti ja Arizona-suurkuvatulostimella aikaansaadut huippuluokan vedokset osoittautuivat erittäin suosituiksi. Loppuvuoden aikana maissa kiertävistä näyttelyistä päästään nauttimaan laajasti koko EMEA-alueella.

Osastollamme esille pääsi myös Creative Futures -kilpailun voittaja Bower Collective. Bower Collective tuottaa luonnonmukaisia kodinsiivous- ja henkilökohtaisen hygienian tuotteita, joiden pakkaukset on suunniteltu uudelleenkäytettäviksi. Sen tuotteet ovat hyvä esimerkki siitä, että alojensa asiantuntijoiden yhteistyön tuloksena voi syntyä hyvin kohdennettuja, arvokkaita ja menestyviä ratkaisuja.

Esillä oli myös Publishing 2030 Accelerator, joka edistää kustannusalan kestävää kehitystä Future Book Forum -yhteisöhankkeen osana. Yhteistyökumppaneidensa kanssa Canon teki yksitoistapäiväisen tapahtuman aikana noin 10 000 kirjaa ja noin 10 000 postikorttia, julistetta ja esitettä. Kirjat lahjoitettiin organisaatioille ympäri maailmaa, kun taas postikortit ja muut materiaalit välitettiin kansalaisjärjestöille.

Jaakko Heinola, markkinointijohtaja Canon Oy, taustoittaa: ”Drupa on maailman suurin graafisen alan messutapahtuma ja siksi myös Canonille tärkeä tilaisuus, jonne oli hienoa palata 8 vuoden jälkeen. Pääsimme esittelemään tapahtumassa nykyistä todella kattavaa tarjoamaamme ja kertomaan tulevaisuuden ratkaisuistamme esimerkiksi pakkausteknologioihin ja etikettitulostamiseen liittyen. Canonin osastolla kävi sekä suomalaisia alan toimijoita ja asiakkaitamme että vierailijoita ympäri maailman. Messut ylittivät odotuksemme monella tapaa ja asiakkaamme olivat vakuuttuneita Canon teknologioiden ja palveluiden vahvuudesta nyt ja tulevaisuudessa.”

Lisätietoja Canonin drupa 2024 -osallistumisesta: https://www.canon.fi/business/insights/events/drupa/