Monitori-palvelu – laiteliitäntä

Tämä on yhteyskeskus, josta löydät tärkeitä tietoja ja kattavia ohjeita laitteiden liittämiseen. Hyödynnä älykästä etävianmääritystä ja dataan perustuvia tietoja, jotka tehostavat liiketoimintaasi ja lisäävät tehokkuutta.

Yleiskuvaus

Monitori-palvelu on ratkaisu, joka hoitaa puolestasi aikaa vievät laitehallinnan tehtävät. Automatisoitu mittarilukemien lähetys, etädiagnostiikka, reaaliaikaiset tapahtumailmoitukset, tehokas väriainehallinta ja sujuva laitteiden käyttöönotto auttavat tehostamaan liiketoimintaa.


Jos tiedonsiirto laitteen/palvelimen ja Monitori-palvelun välillä ei toimi, palveluun ei voida siirtää tarkkoja mittarilukemia, automaattisia täydennyksiä ei voi käynnistää eikä laitteen ennakkohuoltotoimia voida toteuttaa, mikä aiheuttaa häiriöitä palveluihisi.


Voit ratkaista yhteysongelmia ja tarkastella lisätietoja napsauttamalla kuvaa, joka vastaa laitteesi käyttöpaneelia.

Käyttöpaneelin valinta

Napsauta kuvaa, joka vastaa laitteesi käyttöpaneelia. Jos käyttöpaneeli ei näy, ota yhteyttä asiakaspalvelukeskukseemme.

Käyttöpaneeli, vaihtoehto 1

Yhteystestin video-opas

Tiedonsiirtotapoja on kaksi. Katso tästä videosta ohjeet nykyiseen tiedonsiirtotapaan. Jos ensimmäinen video ei vastaa käyttöympäristöäsi, tutustu toisessa videossa esiteltyyn vanhaan tiedonsiirtotapaan.

Jos aiempi video ei vastaa käyttöympäristöäsi, tutustu tässä videossa esiteltyyn vanhaan tiedonsiirtotapaan.

  • Seuraavassa on ohjeet Canonin imageRUNNER ADVANCE DX-laitteen yhteystestin suorittamiseen


    1. Paina 123-painiketta

    Vaihe 1


    2. Valitse valikosta Monitoring Service (Monitoripalvelu)

    Vaihe 2


    3. Paina painiketta Communication Test \ Comm. Test (Yhteystesti).
    (Tämä saattaa vaihdella laitteen ohjelmistoversion mukaan. Jokin kolmesta alla esitetystä näytöstä näkyy)

    Vaihe 3a Vaihe 3b Vaihe 3c

    4. Jos näet Start Test (Aloita testi) -painikkeen, paina sitä ja aloita yhteystesti valitsemalla Yes (Kyllä).
    Joissakin laitteissa tätä ei tarvitse tehdä. Siirry tällöin vaiheeseen 5

    Vaihe 4a Vaihe 4b

    5. Yhteystesti suoritetaan ja sen aikana näkyviin tulee jokin seuraavista näytöistä.

    Vaihe 5a Vaihe 5b

    6. Kun yhteystesti on valmis, näyttöön tulee viesti Communication was successful \ Communication Test Result > All succeeded (Yhteys muodostettu / Yhteystestin tulos > Läpäisty).

    Vaihe 6a Vaihe 6b

    7. Jos saat virheilmoituksia, ota yhteys IT-osastoon ja varmista, että laitteesi saa muodostaa yhteyden Canonin palveluihin.

    Vaihe 7a Vaihe 7b

Käyttöpaneeli, vaihtoehto 2

Yhteystestin video-opas

Tiedonsiirtotapoja on kaksi. Katso tästä videosta ohjeet nykyiseen tiedonsiirtotapaan. Jos ensimmäinen video ei vastaa käyttöympäristöäsi, tutustu toisessa videossa esiteltyyn vanhaan tiedonsiirtotapaan.

Jos aiempi video ei vastaa käyttöympäristöäsi, tutustu tässä videossa esiteltyyn vanhaan tiedonsiirtotapaan.

  • Tässä oppaassa esitellään Canonin imageRUNNER ADVANCE-laitteen yhteystestin suorittaminen


    1. Paina 123-painiketta

    Vaihe 1


    2. Valitse valikosta Monitoring Service (Monitoripalvelu)

    Vaihe 2


    3. Valitse Communication Test (Yhteystesti).

    Vaihe 3


    4. Valitse Start Test (Aloita testi).

    Vaihe 4


    Jos testi onnistuu, näet seuraavat tiedot vahvistusviestissä.

    Vaihe 5


    6. Jos saat virheilmoituksia, ota yhteys IT-osastoon ja varmista, että laitteesi saa muodostaa yhteyden Canonin palveluihin.

    Vaihe 6

Käyttöpaneeli, vaihtoehto 3

Yhteystestin video-opas

Tiedonsiirtotapoja on kaksi. Katso tästä videosta ohjeet nykyiseen tiedonsiirtotapaan. Jos ensimmäinen video ei vastaa käyttöympäristöäsi, tutustu toisessa videossa esiteltyyn vanhaan tiedonsiirtotapaan.

Jos aiempi video ei vastaa käyttöympäristöäsi, tutustu tässä videossa esiteltyyn vanhaan tiedonsiirtotapaan.

  • Tässä oppaassa esitellään Canonin imageFORCE-laitteen yhteystestin suorittaminen


    1. Paina 123-painiketta

    Vaihe 1


    2. Valitse valikosta Monitoring Service (Monitoripalvelu)

    Vaihe 2


    3. Paina painiketta Communication Test \ Comm. Test (Yhteystesti).
    (Tämä saattaa vaihdella laitteen ohjelmistoversion mukaan. Toinen kahdesta jäljempänä esitetystä näytöstä näkyy)

    Vaihe 3a Vaihe 3b


    4. Jos näet Start Test (Aloita testi) -painikkeen, paina sitä ja aloita yhteystesti valitsemalla Yes (Kyllä).
    Joissakin laitteissa tätä ei tarvitse tehdä. Siirry tällöin vaiheeseen 5.

    Vaihe 4a Vaihe 4b


    5. Yhteystesti suoritetaan ja sen aikana näkyviin tulee jokin seuraavista näytöistä.

    Vaihe 5a Vaihe 5b


    6. Kun yhteystesti on valmis, näyttöön tulee viesti Communication was successful \ Communication Test Result > All succeeded (Yhteys muodostettu / Yhteystestin tulos > Läpäisty).

    Vaihe 6a Vaihe 6b

    7. Jos saat virheilmoituksia, ota yhteys IT-osastoon ja varmista, että laitteesi saa muodostaa yhteyden Canonin palveluihin.

    Vaihe 7a Vaihe 7b Vaihe 7c

Monitori-palvelun usein kysytyt kysymykset

  • Noudata näitä ohjeita: Merkitse virhekoodi muistiin

    Tarkista, että laite on yhdistetty verkkoon joko kaapelilla tai Wi-Fi-yhteydellä

    Jos voit lähettää tulostustyön laitteeseen, mutta tietokonetta ei ole yhdistetty siihen suoraan kaapelilla, se on langattomassa verkossa

    Ota yhteys organisaatiosi IT-tukeen ja varmista, että laite voi viestiä verkon ulkopuolelle. Tuki tarvitsee vastauksen seuraavaan pyyntöön: "Tarvitsen tiedot URL-osoitteista, joita laite käyttää Monitori-palvelun kanssa viestimiseen"

  • Cloud Connection Agent (CCA) on uusin viestintämenetelmämme, joka toimii useimmissa nykyisissä tuotteissamme

    CCA
    hbp-ec1l.srv.ygles.com – portti 443
    kinesis.eu-central-1.amazonaws.com – portti 443
    cognito-identity.eu-central-1.amazonaws.com – portti 443
    a2etju7iem1tgc-ats.iot.eu-central-1.amazonaws.com – portti 443 tai 8883
    rgt.srv.ygles.com – portti 443
    camapi.srv.ygles.com – portti 443
    camapi-ec1.srv.ygles.com – portti 443
    hbpm-ec1l.srv.ygles.com – portti 443

    Laitehallinnan etäpalvelu (RDMS) on tiedonsiirtotapamme, jolla varmistetaan, että laitteen laiteohjelmisto pysyy ajan tasalla

    RDMS
    device.c-cdsknn.net – portti 443
    device02.c-cdsknn.net – portti 443
    a02.c-cdsknn.net – portti 443

    Upotettu vianmäärityksen etäpalvelu (eRDS) on vanha tiedonsiirtotapamme

    eRDS
    b01.ugwdevice.net – portti 443

    Lataa "Information Security with Canon eMaintenance" (Canonin Monitori-palvelun tietoturvaratkaisut) napsauttamalla tätä. Asiakirjassa esitellään Monitori-palvelun tekniset tiedot.

  • Kun otat yhteyttä asiakaspalvelukeskukseemme, edustajamme keräävät tietosi ja yhdistävät sinut sopivalle tiimille, joka avustaa laitteen käyttöönotossa.

  • Kun otat yhteyttä asiakaspalvelukeskukseemme, edustajamme keräävät tietosi ja yhdistävät sinut sopivalle tiimille, joka avustaa laitteen käyttöönotossa.

  • Jos kyseinen viesti näkyy yhteystestin aikana, laitetta ei ole rekisteröity paikalliseen myyntiyritykseen Pyydä avain paikalliselta myyntiyritykseltä. Tämä avain voidaan syöttää laitteeseen. Samalla tehdään yhteystesti. Videossa kerrotaan lisätietoja.

Self Service -portaali

Data-Driven Decision Making in progress

Self Service -portaalimme on suunniteltu helpottamaan käyttökokemustasi, sillä sen avulla voit hallita tiliäsi ja tuotteitasi saumattomasti. Portaalin kautta voit luoda ja seurata tukipyyntöjä, lähettää mittarilukemia, pyytää tuotteiden siirtämistä tai poistamista sekä päivittää tili- ja tuotetietoja. Lisäksi voit esittää tiliin liittyviä kysymyksiä, mikä varmistaa tehokkaan ja toimivan tuen.

Tarvitset ehkä myös

Ota yhteyttä

Ota meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse

Sarjanumero

Etsi yritystuotteesi sarjanumero

Kierrätys

Lue lisää Canonin värikasettien kierrätysohjelmasta