Skanneri ei toimi

FAQ-tunniste: 8200801500

Julkaisupäivämäärä: 03 kesäkuuta 2010

Selitys:

Tarkistus 1: Käynnistä tietokone uudelleen.
Tarkistus 2: Tarkista alla olevien ohjeiden avulla, että tietokone tunnistaa laitteen. Jos ei, asenna ScanGear (skanneriajuri) uudelleen.

Hyödylliset tiedot:

Ratkaisu:

Vahvista

  • Windows 7/Windows Vista:

1. Valitse Aloita (Start) -valikossa hiiren kakkospainikkeella Tietokone (Computer) ja valitse Ominaisuudet (Properties).
2. Valitse näytön vasemmasta yläkulmasta Laitehallinta (Device Manager).
  • Windows XP:

1. Valitse Aloita (Start) -valikossa hiiren kakkospainikkeella Oma tietokone (My Computer) ja valitse Ominaisuudet (Properties).
2. Valitse Laitteisto (Hardware) -välilehdestä Laitehallinta (Device Manager).

  • Jos laite tunnistetaan

Laitteen nimi näytetään "Kuvankäsittelylaitteet (Imaging devices)" -kohdassa.

  • Jos laitetta ei tunnisteta

Laitetta ei ole näytetty. ("CanoScan" voi näkyä "Muut laitteet (Other devices)" -kohdassa.)

Poista ScanGear

Voit poistaa ScanGearin (skanneriajurin), jota et enää käytä.
Kun poistat ScanGearin, sulje kaikki käynnissä olevat sovellukset sekä irrota laitteen ja tietokoneen yhdistävä USB-kaapeli.

Windows

1. Suorita Skanneriajurin asennuksen poisto-ohjelma (Scanner Driver Uninstaller).
Valitse Aloita (Start) -valikosta Kaikki ohjelmat (All Programs) > CanoScan (mallin nimi) (CanoScan (model name)) > Skanneriajurin asennuksen poisto-ohjelma (Scanner Driver Uninstaller).

NOTE
  • Windows 7:ssä ja Windows Vistassa näyttöön saattaa tulla vahvistusvalintaikkuna tai suojausvaroituksen valintaikkuna ohjelmistoa käynnistettäessä, asennettaessa tai asennusta poistettaessa. Tämä valintaikkuna tulee näyttöön, kun tehtävän suorittaminen edellyttää järjestelmänvalvojan oikeuksia. Jos olet kirjautunut sisään järjestelmänvalvojan tilille, jatka valitsemalla Kyllä (Yes) (Windows Vistassa Jatka (Continue) tai Salli (Allow)). Joissakin sovelluksissa jatkamiseen tarvitaan järjestelmänvalvojan tili. Jos olet kirjautunut tavalliselle tilille, vaihda järjestelmänvalvojan tiliin ja aloita alusta.

2. Poista ScanGear.
Kun Skanneriajurin asennuksen poisto-ohjelma (Scanner Driver Uninstaller) -valintaikkuna avautuu, valitse Suorita (Execute).
Kun näyttöön tulee vahvistus, valitse Kyllä (Yes).

3. Suorita asennuksen poistaminen loppuun.
Kun kaikki tiedostot on poistettu, valitse Valmis (Complete).
ScanGear on poistettu.

Tarpeettoman ScanGearin (skanneriajurin) asennuksen poistaminen

Asenna ScanGear uudelleen

Aseta Setup CD-ROM -levy tietokoneen levyasemaan, napsauta Mukautettu asennus (Custom Install) -vaihtoehtoa, valitse ScanGear-valintaruutu ja asenna ajuri uudelleen.


NOTE
Poista jo asennettujen sovellusten vasemmalla puolella olevien valintaruutujen valinnat. Näitä sovelluksia ei asenneta uudelleen.


IMPORTANT
  • ÄLÄ liitä skanneria tietokoneeseen ennen ohjelmiston asentamista. Jos olet jo liittänyt skannerin, irrota USB-kaapeli tietokoneesta. Kun näyttöön tulee Uusi laite löydetty (Found New Hardware) -ikkuna, irrota USB-kaapeli ja valitse Peruuta (Cancel).
  • Näyttö voi sulkeutua automaattisesti, kun USB-kaapeli irrotetaan.
  • Sulje kaikki avoimet ohjelmat ennen asennusta.
  • Windows: Kun päivität Windows Vista -käyttöjärjestelmän Windows 7:ksi, sinun on ensin poistettava Canon-skannerin mukana toimitettu ohjelmisto. Asenna mukana toimitettu ohjelmisto päivityksen jälkeen uudelleen.
  • Macintosh: Kun olet päivittänyt Mac OS X v.10.5 -käyttöjärjestelmän (tai vanhemman) Mac OS X v.10.6 -käyttöjärjestelmäksi, asenna Canon-skannerin mukana toimitettu ohjelmisto.
  • Kirjaudu sisään järjestelmänvalvojan tunnuksilla, jotta voit asentaa ohjelmiston.
  • Älä vaihda käyttäjää asennuksen aikana.

1. Aseta Asennus-CD (Setup CD-ROM) -levy tietokoneen CD-asemaan.
Kaksoisosoita Macintoshissa Setup-symbolia. Anna järjestelmänvalvojan käyttäjätunnus ja salasana varmennusvalintataulussa.
Windows XP ja Macintosh: ohita vaihe 2 ja siirry vaiheeseen 3.

2. Kun Windows 7:ssä / Windows Vistassa näyttöön tulee Automaattinen toisto (AutoPlay) -valintaikkuna, suorita asennusohjelma ja jatka sitten valitsemalla Kyllä (Yes) tai Jatka (Continue), kun Käyttäjätilien valvonta (User Account Control) -valintaikkuna tulee näyttöön.

3. Valitse haluamasi kieli ja asuinpaikkakuntasi, jos sinua kehotetaan tekemään niin, ja valitse sitten Seuraava (Next).
Tämä valinta ei ole käytettävissä kaikkialla.

4. Valitse päävalikon Helppo asennus (Easy Install).

5. Käynnistä asennus valitsemalla Asenna (Install).
Lue käyttöoikeussopimus huolellisesti ja jatka asennusta valitsemalla Kyllä (Yes).
Jos käytät Macintosh-käyttöjärjestelmää, ohita vaihe 6 ja siirry vaiheeseen 7.

6. Lue Windowsissa huolellisesti Salli kaikki ohjatun asennuksen prosessit (Please Allow All Install Wizard Processes) -näytön tiedot ja valitse sitten Seuraava (Next).

7. Suorita asennus noudattamalla näyttöön tulevia ohjeita.

8. Kun näkyviin tulee Extended Survey Program -näyttö, vahvista se.
Jos hyväksyt ohjelman, valitse Hyväksy (Agree).

9. Kun asennus on valmis, noudata näyttöön tulevia ohjeita.
Windows: Valitse Lopeta (Exit).
Macintosh: Valitse Exit. Jos valitset Canon Solution Menu EX -valintaikkunassa OK, näyttöön tulee Solution Menu EX.

<Solution Menu EX>

Ennen kuin käynnistät tietokonetta uudelleen, suorita "Skannerin valmisteleminen".
Jos Solution Menu EX -näytössä tulee näkyviin vain Ohjeet ja asetukset (Help & Settings) -valikko, liitä skanneri tietokoneeseen ja odota hetki. Katso sen jälkeen Solution Menu EX:n online-ohjeet skannerin käyttöönottamiseksi.

Macintosh: Jos Canon Solution Menu EX -symbolia ei näy Dockissa, voit käynnistää Solution Menu EX:n "Kuvaruutukäyttöoppaan" kohdasta "Lisätietoja Solution Menu EX -ohjelmistosta". Voit lisätä Canon
Solution Menu EX -symbolin Dockiin Solution Menu EX:n online-ohjeiden mukaisesti.

Ohjelmiston asentaminen

Soveltuvat laitteet

  • CanoScan LiDE 110
  • CanoScan LiDE 210

    Vastasiko tämä artikkeli kysymykseesi?