MABI_Maintenance

Canon Factory Service Centre huolto- ja korjauspalveluiden käyttöehdot

Jos sinun on lähetettävä Canon-tuotteesi huoltoa tai korjausta varten, palveluissa sovelletaan alla olevia ehtoja.

HUOLTO- JA KORJAUSEHDOT

Näissä huolto- ja korjausehdoissa määritellään Canonin tuotteiden (”tuotteet”) palveluihin tai korjauksiin liittyvät erityisehdot, jotka Canon Europe N.V. Canon Factory Service Centre (FSC) tarjoaa asiakkaalle. Nämä ehdot on luettava huolellisesti ennen huolto- tai korjaustilauksen jättämistä FSC:lle. Jättämällä tilauksen käyttäjä hyväksyy nämä huolto- ja korjausehdot.


1. TIETOJA MEISTÄ

Canon Europa N.V:n Factory Service Centre (FSC) (”Canon”, ”me”) on rekisteröity Alankomaissa rekisteröintinumerolla 33166721. Yhtiön rekisteröity kotipaikka on Bovenkerkerweg 59, 1185 XB, Amstelveen, Alankomaat. Alv-tunnuksemme on DE174637330. 


2. HUOLTO- JA KORJAUSPYYNNÖT CANONILTA

2.1 Huollon tai korjauksen tilaamiseen Canonilta ja sopimuksen tekemiseen asiakkaan ja Canonin välillä tarvitaan seuraavat vaiheet:

  1. Asiakas kirjautuu (soveltuvin osin) yritystililleen tai Canon-tililleen ja siirtyy sitten Tuki-osioon, josta asiakas voi jättää huolto- tai korjauspyynnön.
  2. Vaihtoehtoisesti, jos asiakas on kuluttaja (jolla ei ole Canon-tiliä), hänen on seurattava ohjeita, jotka löytyvät Canonin tukisivuston kohdista Järjestä korjaus tai Järjestä huolto.
  3. Asiakas tilaa huollon tai korjauksen pyyntölomakkeella napsauttamalla pyyntöprosessin lopussa olevaa Lähetä-painiketta. Verkkosivustolla on yksinkertaiset vaiheittaiset ohjeet tilauksen tekemistä varten. On huomattava, että asiakkaan huolto- tai korjaustilaus ei muodosta sopimusta ennen kuin Canon on sen käsitellyt ja hyväksynyt. Asiakasta pyydetään merkitsemään muistiin tilausnumero ja päivämäärä myöhempää tarvetta varten.
  4. Tuotteiden saavuttua Canonin FSC-huoltokeskukseen asiakas saa vahvistuksen siitä, että Canon on vastaanottanut tuotteet.
  5. Kun tilaus on käsitelty ja laite arvioitu, Canon voi joko käsitellä pyynnön heti (huollon ja korjauksen käyttöehtojen mukaisesti) tai tarvittaessa ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja pyytää käsittelylle tämän hyväksyntää (esim. aika- ja kustannustarjouksen osalta).
  6. Tilaus hyväksytään ja huolto- ja korjaussopimus solmitaan, kun aloitamme pyydetyn huollon tai korjauksen, ellemme ole ilmoittaneet sinulle, että emme hyväksy tilaustasi. Canon tallentaa asiakkaan sopimusehdot ja lähettää ne asiakkaalle tilauksen vahvistusviestissä.

2.2 Canon voi jättää tilauksen hyväksymättä jostakin seuraavassa mainituista syistä:

  1. tuotteita, joita asiakkaan pyytämä huolto tai korjaus koskee, ei enää tueta (eli varaosia ei ole enää saatavilla)
  2. mikäli Canonin huolto- ja korjausehtoja tai muita sovellettavia ehtoja on rikottu
  3. mikäli asiakkaan tilillä on velkaa (soveltuvin osin).


2.3 Mikäli Canon saa huolto- ja korjaustilauksen ilman riittäviä (tai osia koskevia) tietoja eikä Canon saa yhteyttä asiakkaaseen, jolloin asiakas ei ota yhteyttä ja asiakas ei nouda tuotteitaan, Canon ei pysty palauttamaan tuotteita asiakkaalle ja pidättää oikeuden hävittää ne kolmen (3) kuukauden kuluttua vastaanottamisesta.


3. HUOLLON JA KORJAUKSEN SAATAVUUS, KUVAUKSET JA HINNAT

3.1 Canon ilmoittaa asiakkaalle mahdollisimman pian tilauksen vastaanottamisen jälkeen, jos asiakkaan tilaama huolto tai korjaus ei jostain syystä ole saatavilla tai viivästyy kohtuuttomasti.

3.2 Huolto- tai korjaustilaukset voivat viivästyä, jos ne suoritetaan muualla kuin alkuperäisessä ostomaassa varaosien mahdollisen rajoitetun saatavuuden tai mallien välisten paikallisten teknisten erojen vuoksi.

3.3 Canon voi korjata tai korvata tuotteet uusilla tai huolletuilla osilla tai laitteilla, joiden suorituskyky ja luotettavuus vastaa uutta osaa tai laitetta. Canon voi myös korvata tuotteita vastaavilla malleilla, jos alkuperäisen tuotteen valmistus on lopetettu. Huollettuja osia tai tuotteita käytetään vain silloin, jos korjauksen suoritusmaan säädännäisoikeus sallii sen.

3.4 Kaikki hinnat on ilmoitettu Canonin huoltokeskuksen paikallisessa valuutassa ja ne sisältävät arvonlisäveron sekä mahdolliset toimituskulut, ellei toisin mainita. Tuotteiden ja palveluiden hinta voi muuttua aika ajoin, mutta muutokset eivät vaikuta jo hyväksymiimme tilauksiin.

3.5 Canon tarkistaa normaalisti sivustollaan ilmoitettavat huoltojen ja korjausten hinnat osana tilausten käsittelyä siten, että jos huollon tai korjauksen todellinen hinta on alempi kuin ilmoitettu hinta, Canon veloittaa alemman hinnan pyytäessään asiakkaalta maksua.

3.6 Sovellettavan lain sallimissa rajoissa meillä ei ole velvoitetta toimittaa tuotetta sinulle virheellisellä (alhaisemmalla) hinnalla, jos hinnoitteluvirhe on ilmiselvä ja yksiselitteinen ja jos voidaan kohtuullisesti olettaa, että olisit voinut tunnistaa sen hinnoitteluvirheeksi.


4. CANONIN KAUPALLISET TAKUUKORJAUKSET

4.1 Canon tarjoaa monille tuotteilleen kuluttajille myönnettävän lakisääteisen takuun lisäksi valmistajan kaupallinen takuun. Takuuta koskevat ehdot kokonaisuudessaan. Asiaankuuluvat takuutiedot toimitetaan soveltuvin osin asiakkaan tuotteen yhteydessä tai ne löytyvät Canonin takuukeskuksesta.

4.2 Takuukorjaukset tehdään vasta, kun takuuhuollon yhteydessä on vastaanotettu Canonin kaupallisen takuun ehdoissa kuvatut asiakirjat.

4.3 Jos Canon ottaa vastaan takuukorjaustilauksen, mutta takuu katsotaan mitättömäksi, Canon ilmoittaa asiasta asiakkaalle ilmoittaen vian luonteen, toimittamalla (soveltuvin osin) valokuvalliset todisteet ja (jos korjaus on mahdollinen) tekee joko kiinteähintaisen korjaustarjouksen ja/tai aika- ja kustannustarjouksen. Jos asiakas tämän jälkeen hylkää kiinteähintaisen korjaustarjouksen tai aika- ja kustannustarjouksen, hylkäysmaksua ei veloiteta.

4.4 Jos Canon ottaa vastaan takuukorjaustilauksen, mutta takuu katsotaan mitättömäksi ilmeisen iskusta johtuvan vaurion tai väärinkäytön vuoksi, jos asiakas tämän jälkeen hylkää aika- ja kustannustarjouksen, hylkäysmaksua ei veloiteta, mutta Canon voi periä maksun palautustoimituksesta.

4.5 Jos Canon ottaa vastaan takuukorjaustilauksen, mutta teknisen vianmäärityksen jälkeen vikaa ei löydy, asiakkaan tuotteet palautetaan korjaamattomina. Canon voi tässä tilanteessa periä maksun palautustoimituksesta.

4.6 Takuukorjauksia suorittaessaan Canon korjaa tuotteet valmistajan ohjeiden mukaisesti.


5. KULUTTAJAN LAKISÄÄTEISET OIKEUDET JA TAKUUT

Jos olet ostanut tuotteita kuluttajana, suojanasi on myös viallisten tai määritysten vastaisten tuotteiden myyntiä koskevien Euroopan uninonin lakien ja oman maasi lakien suomia oikeuksia. Nämä oikeudet (mukaan lukien oikeus korjaukseen, korvaavaan tuotteeseen tai hinnan hyvitykseen tietyissä tilanteissa) koskevat kaikkia kuluttajia ostomaassasi. Takuun voimassaoloaika voi vaihdella maittain. Nämä oikeudet koskevat kaikkia Canonilta ostamiasi tuotteita, ja voit käyttää näitä oikeuksia meitä eli tuotteen myyjää vastaan riippumatta siitä, onko tuotteillasi Canonin kaupallinen takuu vai ei. Mikään näissä ehdoissa esitetty tai mikään muu ei vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi. Jos haluat vedota lakisääteisiin oikeuksiisi, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä jälleenmyyjään.

Lisätietoja kuluttajien oikeuksista voi pyytää paikallisesta kuluttajaneuvontapalvelusta.


6. KIINTEÄHINTAISET HUOLLOT JA MAKSULLISET KORJAUKSET

6.1 Canon tarjoaa monille tuotteilleen valikoiman kiinteähintaisia ​​huoltoja ja maksullisia korjauksia (joko kiinteähintaista korjausta, korjausrajaa tai aika- ja kustannustarjousta). Näihin tarjouksiin sovelletaan erityisiä lisäehtoja, jotka on esitetty kohdissa 7, 8, 9 ja 10.

6.2 Tilauksen jättämisen jälkeen kiinteähintaiset palvelut ja maksulliset korjaukset (vain kiinteähintaiset korjaukset ja korjausrajat) suoritetaan, kun tekninen vianmääritys on suoritettu eikä tälle ole esteitä. Aika- ja kustannustarjousten tapauksessa korjaukset tehdään vasta sen jälkeen, kun asiakas on hyväksynyt Canonin asiakkaalle tekemän tarjouksen.

6.3 Kaikkiin asiakkaille tarjottaviin kiinteähintaisiin palveluihin sisältyy työ, vakiotoimitus ja arvonlisävero. Kiinteähintaisiin palveluihin ei sisälly varaosien kustannuksia (paitsi huollon laajuudessa mainituissa tapauksissa).

6.4 Kaikki asiakkaalle tarjottavat maksulliset korjaukset (joko kiinteähintainen korjaus, korjausraja tai aika- ja kustannustarjous) sisältävät varaosat, työn, vakiotoimituksen sekä arvonlisäveron.

6.5 Maksullisten korjausten (joko kiinteähintaisen korjauksen, korjausrajan tai aika- ja kustannustarjouksen) yhteydessä Canon pyrkii saattamaan korjauksen päätökseen ohjeiden mukaisesti. Canon pidättää kuitenkin oikeuden mitätöidä sopimus, jos Canon myöhemmin huomaa, että korjausta ei jostain syystä voida suorittaa loppuun (esim. varaosia ei ole enää saatavilla). Canon ottaa yhteyttä asiakkaaseen tarpeen mukaan ja antaa tälle vaihtoehtoja (soveltuvin osin).

6.6 Jos Canon saa tilauksen maksullisesta korjauksesta (joko kiinteähintaisesta korjauksesta, korjausrajasta tai aika- ja kustannustarjouksesta), mutta teknisen vianmäärityksen jälkeen vikaa ei löydy, asiakkaan tuotteet palautetaan korjaamattomina. Tässä tilanteessa Canon voi kuitenkin periä palautustoimituksesta maksun.

6.7 Maksullisia korjauksia suorittaessaan Canon korjaa tuotteet niiden valmistajan ohjeiden mukaisesti.

6.8 Canonin maksullisissa korjauksissa (joko kiinteähintaisessa korjauksessa, korjausrajassa tai aika- ja kustannustarjouksessa) käyttämillä työllä ja materiaaleilla on korjauspäivästä alkaen kuuden (6) kuukauden virheettömyystakuu. Tämän korjaustakuun mukainen Canonin velvoite rajoittuu alkuperäisten vikojen korjaamiseen korjausrajan tai aika- ja kustannustarjouksen osalta, mutta kiinteähintaisten korjausten tapauksessa Canon laajentaa tämän koskemaan sähköisiä/mekaanisia vikoja.

6.9 Korjaustakuu raukeaa, jos korjaukset suorittaa valtuuttamaton huoltokeskus tai jos laitetta käytetään väärin, sitä laiminlyödään, se vaurioituu tai jos vika johtuu akun vuotamisesta tai nestevaurioista.


7. KIINTEÄHINTAISET HUOLLOT

7.1 Canonin monille tuotteilleen tarjoama huoltopalveluiden valikoima. Kunkin huoltopalvelutarjouksen yhteydessä huollon laajuus (mukaan lukien tärkeät tiedot) on ilmoitettu Canonin Huoltopalvelut-sivulla. Asiakkaan jättäessä huoltopalvelutilauksen, tämä ilmoitus toimii asiakkaan Canonille antamana valtuutuksena, jolla Canon voi edetä huoltopalvelussa jättämättä tarjousta. Jos asiakkaan laitteessa/laitteissa havaitaan vika asiakkaan pyytämän huoltopalvelun aikana, Canon ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja vahvistaa Canonin kaupallisen takuun pyytämällä kopion ostotositteesta (jos tätä ei ole jo toimitettu). Jos tuote/tuotteet eivät enää kuulu niille myönnetyn Canonin kaupallisen takuun piiriin, Canon avaa keskustelun maksullisista korjausvaihtoehdoista (esim. kiinteähintaisesta korjauksesta, korjausrajasta tai aika- ja kustannustarjouksesta).

7.2 Canonin monille tuotteilleen tarjoama päivityspalveluiden valikoima. Kunkin ainutlaatuisen päivityspalvelutarjouksen palvelun laajuus (mukaan lukien tärkeät tiedot) löytyy Canonin Päivityspalvelut-sivulta. Asiakkaan jättäessä päivityspalvelutilauksen tämä ilmoitus toimii asiakkaan Canonille antamana valtuutuksena, jolla Canon voi edetä päivityspalvelussa jättämättä tarjousta. Jos asiakkaan tuotteessa/tuotteissa havaitaan vika asiakkaan pyytämän päivityspalvelun aikana, Canon ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja vahvistaa Canonin kaupallisen takuun pyytämällä kopion ostotositteesta (jos tätä ei ole jo toimitettu). Jos tuote/tuotteet eivät enää kuulu niille myönnetyn Canonin kaupallisen takuun piiriin, Canon avaa keskustelun maksullisista korjausvaihtoehdoista (esim. kiinteähintaisesta korjauksesta, korjausrajasta tai aika- ja kustannustarjouksesta).

7.3 Canonin joillekin tuotteilleen tarjoama pikapalveluiden valikoima. Kunkin ainutlaatuisen pikapalvelutarjouksen palvelun laajuus (mukaan lukien tärkeät tiedot) löytyy Canonin Pikapalvelut-sivulta. Asiakkaan jättäessä pikapalvelutilauksen tämä ilmoitus toimii asiakkaan Canonille antamana valtuutuksena, jolla Canon voi edetä pikapalvelussa. Huollon laajuuden mukaisesti, jos Canon ei pysty noudattamaan ilmoitettua aikaväliä, asiakkaan tilaukseen ei sovelleta kyseisiä huoltoja koskevia lisämaksuja.


8. KIINTEÄHINTAINEN KORJAUS

8.1 Canon tarjoaa monille tuotteilleen kiinteähintaisia ​​korjauksia, jotka koskevat vikoja, jotka johtuvat jommastakummasta seuraavista:

  1. normaali kuluminen
  2. osien pettäminen normaaleissa käyttöolosuhteissa.


8.2 Asiakkaan jätettyä tilauksen suoritetaan kiinteähintainen korjaus, kun tekninen vianmääritys on suoritettu eikä esteitä korjaamiselle ole ilmennyt. Kiinteähintaisten korjausten tapauksessa Canon mitätöi tarjouksen, jos vian todetaan johtuvan jostain muusta seikasta, mukaan lukien esimerkiksi (mutta ei rajoittuen):

  1. väärinkäyttö, vauriot tai viat, jotka johtuvat väärästä varastoinnista, liian kovasta iskusta, nestevauriosta tai vieraiden aineiden aiheuttamista vaurioista
  2. väärän jännitesyötön aiheuttama laaja vaurio
  3. tuotteen puutteellinen pakkaus huoltokeskukseen lähetettäessä
  4. muiden kuin Canonin valtuuttamien korjaamojen tekemät korjaukset, muutokset ja peukalointi.


8.3 Jos Canon ottaa vastaan tilauksen kiinteähintaisesta korjauksesta, mutta kiinteähintaista korjausta koskeva tarjous katsotaan mitättömäksi, Canon ilmoittaa asiasta asiakkaalle, ilmoittaa vian luonteen, toimittaa valokuvalliset todisteet ja (jos korjaus on mahdollinen) tekee aika- ja kustannustarjouksen. Jos asiakas tämän jälkeen hylkää aika- ja kustannustarjouksen, hylkäysmaksua ei veloiteta, mutta Canon voi periä maksun palautustoimituksesta.

8.4 Jos Canon tekee kiinteähintaisen korjaustarjouksen, mutta asiakas hylkää sen (tai jos vastausta ei saada kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa), asiakkaan tuotteet palautetaan korjaamattomina ja Canon voi periä maksun palautustoimituksesta.


9. KORJAUSRAJA

9.1 Jos asiakkaalla on useita Canon-tuotteita, hän voi määrittää korjausrajan (eli suurimman mahdollisen korjausmaksun) sen sijaan, että pyytäisi aika- ja kustannustarjouksen. Vähimmäisarvo on kuitenkin voimassa (vähintään 200,00 €,sis. alv:n).

9.2 Kun Canon vastaanottaa tilauksen, jossa on määritetty korjausraja, se toimii valtuutuksena, jonka perusteella Canon voi jatkaa korjausta, eikä tarjousta tehdä. Jos korjaus voidaan suorittaa määritettyä korjausrajoitusta alhaisemmalla hinnalla, sinulta veloitetaan vain pienempi summa.

9.3 Kun Canon vastaanottaa tilauksen, jossa on määritetty korjausraja, ja tunnistamme teknisen vianmäärityksen jälkeen, että korjaus ylittää korjausrajan, toimitamme sinulle aika- ja kustannustarjouksen hyväksyttäväksi. Jos asiakas tämän jälkeen hylkää aika- ja kustannustarjouksen, hylkäysmaksua ei veloiteta, mutta Canon voi periä maksun palautustoimituksesta.


10. AIKA- JA KUSTANNUSTARJOUS

10.1 Canon tarjoaa aika- ja kustannustarjouksen monille Canon-tuotteille. Tilauksen jälkeen tehdään tekninen vianmääritys, jonka perusteella asiakas saa tarjouksen, jossa kerrotaan tuotteen korjauskustannuksista. Canon pidättää oikeuden muuttaa tarjousta tarvittaessa (jos myöhemmin löytyy lisää vaurioita/vikoja, joita ei ensimmäisellä kerralla raportoitu).

10.2 Asiakkaalle tehtyyn aika- ja kustannustarjoukseen sovelletaan toleranssirajaa, joka on 10 prosenttia (%), kun lopullinen korjauskustannus lasketaan. Jos lopullisen korjauksen hinta ylittää toleranssirajan, Canon ottaa asiakkaaseen yhteyttä keskustellakseen tarjouksesta ja/tai antaa päivitetyn aika- ja kustannustarjouksen hyväksyttäväksi.

10.3 Kun Canon tekee asiakkaalle aika- ja kustannustarjouksen, tarjous on voimassa kolmenkymmenen (30) päivän ajan tarjouksen antamispäivästä alkaen.

10.4 Kun Canon vastaanottaa aika- ja kustannustarjoustilauksen, asiakas ei voi palata kiinteähintaiseen korjaustarjoukseen aika- ja kustannustarjouksen vastaanottamisen jälkeen (mikäli sellainen on tarjolla edullisemmalla hinnalla).

10.5 Kun Canon tekee asiakkaalle aika- ja kustannustarjouksen ja se hylätään, Canon perii asiakkaalta 36,30 euron (sis. alv:n) hylkäysmaksun, joka kattaa aiheutuneet kustannukset (esim. tuotteiden tutkimisesta ja kokoamisesta). Canon pyrkii kokoamaan tuotteen aiempaa kuntoa vastaavaksi, mutta ei ole vastuussa mistään menetyksistä tai vahingoista, joita aiheutuu, mikäli tuotetta ei kyetä kokoamaan aiempaa kuntoa vastaavaksi. Hylkäysmaksu määräytyy seuraavasti:

  1. (i) jos aika- ja kustannustarjous koskee useita tuotteita (kuten kameraa ja objektiivia) ja koko tarjous hylätään, Canon veloittaa vain yhden tarjouksen hylkäysmaksun (kohdassa 10.5 määritetyn summan mukaan).
  2. (ii) jos aika- ja kustannustarjous koskee useita tuotteita (kuten kameraa ja objektiivia) ja tarjous hylätään osittain (eli asiakas hylkää tarjouksen yhdestä (1) tuotteesta), Canon ei veloita lainkaan tarjouksen hylkäysmaksua.
10.6 Jos Canon tekee aika- ja korjaustarjouksen, mutta asiakas hylkää sen (tai jos vastausta ei saada kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa), asiakkaan tuotteet palautetaan korjaamattomina, peritään hylkäysmaksu (jos sovellettavissa) ja Canon voi periä maksun palautustoimituksesta.
 
10.7 Kun Canon tekee aika- ja kustannustarjouksen, joka hylätään, ja asiakas pyytää Canonia hävittämään tuotteet asiakkaan puolesta, tuotteet hävitetään eikä kuljetusmaksua tai palautuksen toimitusmaksua veloiteta.
 

11. MAKSUT

11.1 Kun huolto- tai korjaustilaus on tehty, Canon ilmoittaa, että maksu on suoritettava ennen tuotteiden lähettämistä tai noudon yhteydessä (kun sovellettavissa), ellei asiakkaalla ole tiliä ja osapuolet ovat sopineet vaihtoehtoisista maksuehdoista kirjallisesti.

11.2 Canon hyväksyy maksun asiakkaan yritystilinCanon-tilin tai täällä suoritetun maksun kautta (jos asiakas on kuluttaja, eikä hänellä ole Canon-tiliä) tai Deutsche Bank AG:lle suoritetulla pankkisiirrolla.

11.3 Maksu on suoritettava Canon ja asiakkaan välisen kirjallisen sopimuksen mukaisesti ilmoitetun ajan kuluessa (kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa laskun päivämäärästä). Myöhästyneen maksun tapauksessa Canonilla on oikeus periä korkomaksu ja/tai kiinteä korvaus perintäkuluista Canonin asiakkaan kanssa tekemän sopimuksen mukaisesti. Lisäksi Canon pidättää oikeuden vaatia vahingonkorvausta maksun myöhästymisestä tai laiminlyönnistä.

11.4 Canonin esitettyä asiakkaalle maksupyyntö, ja mikäli asiakas ei suorita maksua kolmen (3) kuukauden kuluessa maksupyynnöstä, Canonilla on tuotteiden takaisinotto-oikeus ja oikeus myydä tuotteet uudelleen kattaakseen itselleen aiheutuneet kustannukset.


12. PIDÄTYS-, KORVAUS- JA LUOVUTUSOIKEUS

12.1 Pidätysoikeuden valvominen, mikä juontaa samasta oikeussuhteesta, mutta ei samasta sopimussuhteesta, Canonin kanssa, suljetaan pois.

12.2 Asiakkaan (Canonin sopimuskumppanin) vastavaatimusten korvaaminen suljetaan pois, mikäli kyseisiä vastavaatimuksia ei ole laillisesti vahvistettu tai ne ovat kiistattomia.

12.3 Asiakkaan vaatimuksia ei voida siirtää kolmansille osapuolille ilman Canonin kirjallista lupaa.


13. JÄSENEN TIEDOT

13.1 Canon käsittelee asiakasta koskevia tietoja Canonin kuluttajia koskevan tietosuojakäytännön tai yrityksiä koskevan tietosuojakäytännön mukaisesti.

13.2 Canon pyrkii kaikin kohtuullisin toimenpitein pitämään asiakkaan pyyntöjä ja maksuja koskevat tiedot (soveltuvin osin) turvassa. On kuitenkin huomattava, että Canon ei vastaa mistään menetyksistä, joita asiakkaalle saattaa koitua, jos jokin kolmas osapuoli pääsee luvattomasti käsiksi tietoihin, jotka asiakas antaa käyttäessään sivustoa tai pyytäessään huoltoa tai korjausta sivuston kautta, ellei kyseessä ole huolimaton menettely Canonin puolelta.


14. CANONIN VELVOITTEET ASIAKASTA KOHTAAN

14.1 Canon pyrkii varmistamaan asiakkaan tuotteiden turvallisuuden sinä aikana, jona ne ovat Canonin hallussa. Vaikka asiakkaan tuotteet ja tallennettavat tietovälineet tai lisävarusteet pyritään kaikin keinoin palauttamaan, Canon ei kuitenkaan voi ottaa vastuuta tai maksaa korvauksia tallennettavien tietovälineiden katoamisesta.

14.2 Canon ei ole vastuussa mistään vahingoista tai menetyksistä, jotka aiheutuvat asiakkaan tuotteille, jotka on lähetetty Canonille huolto- tai korjauspyynnöstä johtuen tai jotka Canon lähettää takaisin käyttäjälle huolto- tai korjauspyynnön suorittamisen jälkeen, lukuun ottamatta vaurioita tai menetyksiä, jotka ovat aiheutuneet Canonin todistetusta huolimattomuudesta. Kuljetuksen aikana tapahtuneen vaurion tai katoamisen sattuessa toimituskuriiri on velvollinen tutkimaan vaurion tai katoamisen. Canon ei vastaa mistään välillisistä tai välillisistä menetyksistä, vahingoista tai kuluista.

14.3 Saatuaan tuotteensa huollon tai korjauksen jälkeen asiakkaan on varmistettava, että kaikki tuotteet on palautettu, ja vahvistettava tuotteen (tuotteiden) kunto. Canon tulkitsee itselleen välittömästi mistään ongelmista ilmoittamatta jättämisen siten, että asiakas on varmistanut, että tuotteet tai nimikkeet on vastaanotettu ja hyvässä kunnossa.

14.4 Canonin näiden huolto- ja korjausehtojen mukainen enimmäisvastuu rajoittuu käytetyn kuriirin kuljettaman tuotteen jälleenhankinta-arvoon (jos tuote vahingoittuu tai katoaa) ja siihen hintaan, jonka asiakas on maksanut Canonille siitä huollosta ja korjauksesta (soveltuvin osin), johon asiakkaan menetys tai vahinko liittyy.

14.5 Canon ei sulje pois eikä rajoita millään tavoin vastuutaan (a) Canonin huolimattomasta menettelystä aiheutuvasta kuolemasta tai henkilövahingosta, (b) vilpistä tai petollisesta viettelystä ja törkeästä huolimattomuudesta tai (c) asetuksiin sisältyvien ehtojen rikkomuksesta eikä sulje pois tai rajoita vastuutaan enempää kuin sovellettavan lain sallimissa määrin.

Mikään tässä kohdassa tai muualla näissä palveluehdoissa mainittu ei rajoita lakisääteisiä oikeuksiasi eikä vaikuta niihin negatiivisesti. Lisätietoja kuluttajien oikeuksista voi pyytää paikallisesta kuluttajaneuvontapalvelusta.


15. TAPAHTUMAT, JOIHIN CANON EI VOI VAIKUTTAA

Emme ole vastuussa näiden palveluehtojen, muiden voimassa olevien ehtojen tai sovellettavan lain mukaisten velvoitteidemme suorittamatta jättämisestä tai suorittamisen viivästymisestä, jota ei näiden palveluehtojen mukaan voida lukea syyksemme, mukaan lukien mutta niihin rajoittumatta tapahtumat, joihin emme voi kohtuullisin toimin vaikuttaa, kuten ylivoimaiset esteet, tulipalo, tulva, ankarat sääolosuhteet, räjähdykset, sota (riippumatta siitä onko se julistettu vai ei), terroriteot, työselkkaukset (riippumatta siitä, onko mukana työntekijöitämme vai ei) tai paikallis- tai keskushallinnon tai minkä tahansa muun toimivaltaisen viranomaisen toimet sekä muut force majeure -tapahtumat sovellettavan lain mukaisesti.


16. KIISTOJEN RATKAISU

16.1 Jos asiakkaalla on Canonin kanssa solmittua sopimusta koskeva kiista, asiakasta pyydetään kirjoittamaan Canonille ensin sähköpostiosoitteeseen Finland@cc.canon-europe.com ja pyrkimään näin kiistan ratkaisuun. Canonille voi myös lähettää postia osoitteeseen Canon Giessen GmbH, Factory Service Center, Canonstrasse 1, 35394, Giessen, Saksa.

16.2 Jos meillä on sopimukseemme liittyvä kiista kanssasi, myös me pyrimme olemaan sinuun yhteydessä suoraan ja ratkaisemaan asian. Käytämme asiaan liittyvässä tilauksessa tai jossain rekisteröimässäsi tilissä antamiasi yhteystietoja.

16.3 On epätodennäköistä, ettemme pysty ratkaisemaan kiistaa, mutta jos niin käy, keskustelemme kanssasi tehokkaasta tavasta ratkaista kiista puolueettomasti. Tämä ei vaikuta millään tavoin asiakkaan oikeuksiin viedä kiistaa asianmukaisen paikallisen kuluttajansuojaelimen ja/tai asianomaisen oikeuden käsiteltäväksi.


17. NÄIDEN EHTOJEN PÄIVITYKSET JA MUUTOKSET

17.1 Saatamme muokata tai päivittää näitä ehtoja aika ajoin.

17.2 Näiden ehtojen ajantasainen versio, joka on nähtävissä ja saatavilla sivustollamme tilauksen tekemisen ajankohtana, on välillämme solmittua sopimusta koskeva versio.


18. OIKEUDELLISET KYSYMYKSET

18.1 Näihin huolto- ja korjaustilauksen käyttöehtoihin sovelletaan Englannin lakia. Tämä tarkoittaa, että Canonilta ostettuun huolto- ja korjauspalveluun ja ostosta aiheutuviin tai siihen liittyviin kiistoihin tai vaatimuksiin sovelletaan Englannin lakia. Jos solmit sopimuksen kuluttajana, edellä mainittuihin seikkoihin sovelletaan asuinmaasi lakia.

18.2 Jäsen ja Canon kumpikin hyväksyvät sen, että Englannin ja Walesin tuomioistuimilla on ei-yksinomainen lainkäyttövalta. Jos solmit sopimuksen kuluttajana, sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus käynnistää oikeuskäsittely kotipaikkasi oikeusistuimissa asuinmaassasi.


19. MUUT EHDOT

19.1 Nämä huolto- ja korjaustilauksen palveluehdot määrittävät Canonin ja asiakkaan välisen huolto- ja korjaussopimuksen kirjalliset ehdot. Jos jokin näiden palveluehtojen kohta tai osa katsotaan lainvastaiseksi tai mitättömäksi tai on täytäntöönpanokelvoton, se ei vaikuta näiden ehtojen muihin osiin, jotka ovat edelleen täysin voimassa ja koskevat yhä sopimustamme.

19.2 Asiakkaan ja Canonin välille solmittu sopimus on aina solmittu ainoastaan näiden osapuolien välille. Millään kolmannella osapuolella ei ole mitään oikeuksia panna täytäntöön mitään sopimuksen ehtoja.

19.3 Saatamme välittää tai siirtää kanssasi solmimamme sopimuksen mukaiset oikeutemme ja velvoitteemme toiselle organisaatiolle. Ilmoitamme sinulle, jos näin käy ja sovellettava laki edellyttää niin. Tämä ei vaikuta sopimuksen mukaisiin oikeuksiisi eikä velvoitteisiimme.


20. YHTEYDENOTOT

Jos sinulla on kysyttävää huolto- tai korjauspyyntöjen prosessista tai palvelujen tai korjausten ostamisesta, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen Finland@cc.canon-europe.com tai soita asiakaspalvelutiimillemme numeroon +358 20 366 466. Asiakaspalvelumme on valmiina auttamaan.

EHDOT PÄIVITETTY: 13. syyskuuta 2024

Tarvitset ehkä myös